Guide: Bkool Simulator version 3

Bkool har for nyligt lanceret version 3 af Deres Simulator, en version der har skabt udfordringer for nogle brugere, mens den er kørt glat igennem hos andre. Vi vil derfor i denne guide forsøge at samle alle tips og tricks til den denne nye version.

Hvad er nyt i version 3?

Det første man bemærker i den nye version af Bkool simulatoren, er et nyt og mere strømlinet design. Udover det nye og opfriskede design, har Bkool forsøgt at gøre applikationen mere brugervenlig, så det er nemmere at finde bl.a. planlagte ture og/eller deltage i nogle af de mange “live” løb.

Den vigtigste nye funktioner er måske nok muligheden for forskellige “workouts” produceret af professionelle,  alt fra tempo til recovery.

Bkool simulator – tips og tricks

Denne “version 3” opdatering er én af de større opdateringer, hvilket betyder at man lige skal vænne sig til betjeningen af den nye version – vi har derfor samlet en række tips og tricks til fejlfinding og brug generelt nedenfor.

Jeg kan ikke logge ind!

Nogle brugere oplever problemer med at logge ind, sørg for at brugernavnet er indtastet korrekt, samtidig med at e-mail adressen er korrekt. Brugernavnet er ikke altid e-mail adressen, men kan være et selvvalgt brugernavn. Prøv at logge ind via bkool.com for at sikre kombinationen af brugernavn og password er korrekt.

Har du allerede været logget ind og har problemer med at logge ind med din bruger, tryk da på “New user” og prøv at logge ind igen, det virker normalvis.

Hvis alt andet fejler, prøv da at geninstallere Bkool Simulatoren.

bkool-login-screen

Hvor er mine “favorites” og “programmed” ruter?

I Bkool simulatoren skal du blot “scrolle” nedaf, for at se dine favoritter, planlagte ruter og forskellige udvalgte ruter. Du kan også blot klikke på den lille “pil” i midten, nederst i skærmbillledet.

bkool-interface

Hvorfor kan jeg kun se “live” løb?

I Bkool simulatoren er det de forskellige “live” løb der fremhæves og de “almindelige” ruter kan man få indtrykket af slet ikke er tilstede. For at gå adgang til det komplette udvalg af både 3D og Videoruter (Kræver Premium medlemsskab) skal man blog logge ind på bkool.com og klikke på “stjerne” for at gøre en rute til favorit, alternativ man kan planlægge ruten til en given dag eller dato. Når dette er gjort, er de med det samme tilgængelige i Bkool simulatoren.

bkool-interface-scroll

Jeg kan ikke se gennemsnitsfart og lign. ved kørsel?

Bkool har ændret opbygningen, således man nu selv kan vælge hvor meget data man vil have tilgængelig under kørsel. Man kan helt mininere båndet nederst, hvis man er ligeglad med alt fra fart og distance, ligesom man kan maksimere det hvis man ønsker så meget data som overhovedet muligt.

Pil op og Pil ned bruges til at justere “størrelsen” af båndet og dermed mængden af information der vises.

bkool-3-3d-simulator1

bkool-3-3d-simulator2

bkool-3-3d-simulator3

bkool-3-3d-simulator4

Hvordan parrer jeg min hometrainer med Bkool simulatoren?

Bkool simulatoren understøttes kun af udvalgte home trainere, eksempelvis Bkool’s egen Bkool Smart Pro, Classic og Smart Go og forskellige “smart” home trainere fra eksempelvis Wahoo og Tacx.

Har du en kompatibel home trainer, skal den blot parres med Bkool simulatoren.

1. Klik på “radio” ikonet øverst til højre.

bkool-simulator-pairing1

2. Klik på “radio” ikonet i midten af skærmbilledet.

bkool-simulator-pairing2

Udfør søgning og vælg hometrainer samt eventuelle ANT+ eller Bluetooth sensorer ved at trykke på – yderst til højre.

bkool-simulator-pairing3

Bkool simulator kan ikke finde home trainer

Oplever man problemer med at parre Bkool simulatoren og home trainer, så er der forskellige ting man kan afprøve:

  1. Sørg for at home traineren er tilsluttet strøm, prøv. evt. at tage strømmen fra i et par minutter, for at sætte den til igen.
  2. Bruger man ANT+ dongle, så prøv at brug et USB forlængerkabel for at bringe ANT+ dongle og home trainer tættere på hinanden.
  3. Bluetooth kan forstyrre ANT+ signalet, så prøv evt. at de-aktiver dette fra PC, tablet eller den enhed man nu engang bruger til Bkool simulatoren og genstart Bkool simulatoren.
  4. Prøv at afinstaller og installer Bkool simulatoren på ny.

Nyttige links

Mere fra Noel Juul Christensen
Test: Zipp 303 S Carbon Hjulsæt
Zipp, der i dag er et brand under SRAM, har hjul i...
Læs mere
Join the Conversation

91 Kommentarer

  1. says: Allan

    Jeg kan simpelthen ikke få mine planlagte ture over i simulatoren!
    Har ikke premium endnu, og det burde vel ikke være nødvendigt for at køre en standard rute.
    Ligeledes kan jeg ikke vælge en dag jeg vil køre den, og ej heller bare starte en tur her og nu.

    1. Hej Allan,

      Nej umiddelbart burde det ikke være en “premium” ting, prøv evt. at slet og geninstaller programmet på din PC eller forsøg med en anden PC? Der har været en del software udfordringer den seneste tid, men dit problem mindes jeg ikke at være stødt på tidligere – det lyder også som om det tidligere har fungeret fint?

      Noel Christensen
      CykelStart.dk

  2. says: Ole jakobsen

    Hej
    Jeg har 2 irretterende ting.
    1.De fleste gange er det imellem 30 og 45 minutter, at Bkool mister forbindelsen. Skærmen går tilbage til skrivebordet, så skal jeg til at finde ikonet på nederste linie og trykke på det for at komme videre. Jeg mister ikke nogle værdier. Jeg har prøvet med en anden computer, det ændrer ingenting.
    2.Pedal omdrejninger varierer meget, det ligger ca. på det dobbelte af, hvad det skal være og peakèr med ca. 3800 omdrejninger, det bevæger sig hele tiden.

    1. Hej Ole,

      1. Fortsætter Bkool softwaren med at kører, men minimeres blot? Det lyder mystisk at 2 pc’er skulle lave præcis samme “fejl”. Kører du trådløs eller kablet internet-forbindelse? Hvis trådløs, prøv evt. kabel!

      2. Har du en kadancemåler, eller bruger du selve Bkool til aflæsningen…? Jeg vil klart anbefale en “rigtig” kadancemåler.

      Med venlig hilsen,

      Noel Christensen
      CykelStart.dk

  3. says: Poul Hansen

    Jeg kan ikke se video og 3D på min ipad. Kun terren, map samt graf i bunden med hastighed, Wat, stigning osv. Det skulle gerne skifte, når jeg Swifter fingeren hen over skærmen. Det er en helt ny ipad Pro med 64 GB og 10.3.3 version. Kan du hjælpe?

  4. says: johnny Sørensen

    Hej

    Jeg har brugt min Bkool gennem 2 sæsoner og ville tage den i brug igen i dag… men men men, den starter med at opdatere som så mange gange før og det går fint… Men nu kommer der kun en lyserød skærmbillede når den skal starte op… Kan den nye opdatering ikke køre med Windows Vista ??? Og hvis det er tilfældet hvad gør jeg så ??

    1. Hej Johnny,

      Puha, Windows Vista – det var en ældre sag! Jeg har simpelthen ikke noget at teste det på og det er mange år siden jeg sidst var omkring en Vista PC.

      Bkool skriver selv at der kræves Windows 7 eller højere, så det lyder til at netop dét er problemet.

      Med venlig hilsen,

      Noel Christensen
      CykelStart.dk

  5. says: Tim Rytter

    Problem med at koble bkool pro 2016 til min pc med win 7. Den skriver det skal være win 8.1 eller nyere. Andre der kender dette problem

    1. Hej Tim,

      Bkool’s krav til at kører deres Indoor Trainer er som følger:
      PC: Windows 7 or later, 4GB RAM, Dual Core Processor, 2GB HD free space.

      Hvor bliver du informeret om at det skal være Windows 8.1?

      Med venlig hilsen,

      Noel Christensen
      CykelStart.dk

  6. says: Jesper Bjerring

    Kravet til Windows 8.1 eller højere er hvis man ønsker at kører Bluetooth LE/Smart :

    Til ANT+ er Windows 7 rigeliugt

  7. says: Jesper Bjerring

    Kravet til Windows 8.1 eller højere er hvis man ønsker at kører Bluetooth LE/Smart :

    Til ANT+ er Windows 7 rigeligt

    Beskeden popper op når man starter BSIM

  8. says: Michael Christensen

    Hej
    Jeg er så heldig, at jeg har fået en Bkool Smart Go i julegave. Den fungerer fint med bluetooth på MacBook og iPad, men nå jeg bruger mine windows 10 pc og laptop, kan simulatoren slet ikke starte op. Programmet starter, men forbliver sort skærmvindue. Jeg har prøvet med og uden bluetooth, uden held.
    Er det et problem, I er stødt på før?
    Vh Michael

  9. says: Michael Christensen

    Hej
    Jeg er så heldig, at jeg har fået en Bkool Smart Go i julegave. Den fungerer fint med bluetooth på MacBook og iPad, men nå jeg bruger mine windows 10 pc og laptop, kan simulatoren slet ikke starte op. Programmet starter, men forbliver sort skærmvindue. Jeg har prøvet med og uden bluetooth, uden held.
    Er det et problem, I er stødt på før?
    Vh Michael

    1. Hej Michael,

      Det lyder som om PC’en ikke er kraftig nok, eller der er en eller anden form for “blokering”. Ved du om den overholder systemkravene? Prøv evt. at deaktiver antivirus/windows defender mens du afvikler Bkool.

      Med venlig hilsen,

      Noel Christensen
      CykelStart.dk

    2. says: Helle Reinhold

      Michael fandt du ud af hvad problemet var? Jeg har nemlig præcis samme oplevelse, og jeg har deaktiveret ALT hvad der ligner antivirus, firewall etc.

  10. says: Poul Hansen

    Hjælp.

    Har Bkool Pro, Ipad Pro på 64 GB, wahoo ant+ dongle og 30 pin/ligtning Apple adapter.

    Har ikke cyklet 3 mdr. Starter op igen og har fornyet Abonnement hos Bkool samt sikret, at Wahoo ant+ virker ( grønt flueben ), men kan ikke få forbindelse til Bkool hometrainer.

    Hvad kan der være galt ?

  11. Hej Poul,

    Rigtig godt spørgsmål, er der “lys” i lampen bag på Bkool hometraineren? Derudover, så prøv evt at få iPad’en så tæt på traineren som muligt, evt. bare for at de lige kan fange hinanden….

    Med venlig hilsen,

    Noel Christensen
    CykelStart.dk

  12. says: Mikael Falk Andersen

    Jeg har lige købt en bkool smart go og har ikke købt en ant+ da det fremgik af forhandlerens anvisninger at den kunne sluttes til min computer via Bluetooth, det kan jeg slet ikke få held med, jeg har ikke noget Bluetooth ikon i vinduet som vist her på et af billederne og den søger og søger og søger uden at finde noget. Til trods for jeg har Bluetooth aktiveret på computeren og den sender også et signal for den kan ses på min tlf f.eks….. Hvad hulen gør jeg forkert ?

    1. Hej Mikael,

      Den har rigtigt nok både ant og bluetooth funktionalitet, den burde derfor kunne ses når du søger efter enheder i “pair” menuen i bkool softwaren. Den fremgår muligvis to gange, både ant+ og bluetooth, men her skal du så vælge bluetooth naturligvis. Umiddelbart skal du ikke foretage en parring før i bkool softwaren, men naturligvis sørge for at bluetooth er aktivt og tilgængeligt på pc’en.

      Mit forslag ville være evt at teste via anden pc eller med en smartphone for at finde ud af om det et pc’en der er problemet. Når det så er sagt, så er ant+ noget mere stabilt og klart at forrtrække hvis du skulle få mulighed for det.

      Med venlig hilsen,

      Noel Christensen
      CykelStart.dk

  13. says: Søren

    Hej Noel
    Min nye Bkool som jeg fik i julegave er alt for tung at træde rundt ~ kan simpelthen ikke gennemskue hvorfor?

  14. says: Per Hellerup

    Hej
    Har lige fået en bkool, når jeg har kørt i ca 5 min, lukker windows 10 programmet ned, og jeg må starte forfra igen, nogen der har en løsning. På forhånd tak

    1. Hej Per,

      Prøv lige at deaktiver Windows Defender og evt. anden antivirus/sikkerhedssoftware der måtte køre på PC’en for at se om det kan være det. Er PC’en hurtig nok til at afvikle applikationen, eller kan dette evt. være problemet?

      Med venlig hilsen,

      Noel Christensen
      CykelStart.dk

  15. says: Jørn Munche Møller

    Hej Noel
    Fik Bkool marts 2017. Startede fint op med windows 10 og Bkool app samt simulator. Januar 2018 vil jeg i gang igen. Kan ikke komme ind på app og opdatere. Sletter og vil download app igen. Får meddelelse om at: Du skal have administrator tilladelse for at kopiere denne fil. App foretager ændringer på din pc. Jeg skriver ok. Denne app kan ikke køre på din PC. Hvis du vil søge efter en version til din pc, skal du spørge din softwareudgiveren. Håber du kan hjælpe??
    MVH Jørn

    1. Hej Jørn,

      Det lyder lidt mystisk, er det en arbejds PC med begrænsede rettigheder ift. at slette og installere programmer? Prøv at fjern det via “programmer” på den “rigtige måde” og forsøg så at hent den seneste version på Bkool’s website. Prøv evt at slå antivirus/sikkerheds-software fra når du gen-installere.

      Med venlig hilsen,

      Noel Christensen
      CykelStart.dk

  16. says: Jørn

    Hej Noel
    Tak for hjælpen. Prøvet alt. Nu kom der bare en sort skærm på pc’er. Bruger min ipad. Den fungere fint med Bkool app.
    Mvh Jørn

  17. says: Jørgen

    Hej Jørn
    Har lige opdateret software (anbefalet af BKool) og skal parre Bkool simulatoren og home trainer, men det vil den ikke. Jeg har fuldt dine guide øverste på siden uden hjælp. Inden opdateringen var der ingen problemer med at parre. Nogen forslag til at løse problemet? På forhånd tak. Hilsen Jørgen

    1. Hej Jørgen,

      Jeg ville nok, i første omgang, forsøge at slette applikationen og så installere på ny. Sørg også for at deaktivere Garmin Connect og evt. antivirus, det kan også skabe en del knas.

      Med venlig hilsen,

      Noel Christensen
      CykelStart.dk

  18. says: Hans Hansen

    Hej

    Jeg vil bare lige rose Bkool
    syntes det bare kører

    men jeg har 2 Bkool pro
    kan de køre på en pc
    så skærmen bare bliver delt i 2???

    1. Hej Hans,

      Nej, desværre ikke – du skal have fat i 2 pc’er, alternativt eksperimentere med at kører 2 simulatorer åbne på én gang – jeg tvivler dog på det vil være med god resultat 🙂

      Med venlig hilsen,

      Noel Christensen
      CykelStart.dk

  19. says: bibi larsen

    Hej, efter en sommerpause, skulle vi starte Bkool op igen – men men vores pc (under et år gammel og med Windows 10) kan ikke få forbindelse til Ant/Bkool. Vi har prøvet at af-installere programmet, genstartet, siddet med pc klods op af Bkool osv. Det skal lige tilføjes, at Bkool vistnok er fra 2014. Kan du hjælpe? På forhånd tak. Mvh Bibi

    1. Hej Bibi,

      Mit første bud ville være at geninstallere Bkool, men det har du prøvet – antager du har hentet den sidste nye version fra Bkool’s website? Der er nemlig kommet store opdateringer siden sidst.

      Hvor sidder ANT+ adapteren? Har du prøvet at smide en USB forlænger på evt.? Og er der i det hele taget lys i Bkool’en (Lille diode bagpå)

      Med venlig hilsen,

      Noel Christensen
      CykelStart.dk

  20. says: Kenneth Skovgaard Jensen

    Æv så blev det åbenbart min tur til at få problemer med Bkool traineren.
    Mit problem er lidt som Bibi Larsens problem. Jeg kan ikke få forbindelse til traineren. Den har kørt upåklageligt i halvandet år og pludselig står der “lost connection”
    Jeg har været igennem alle råd her på siden…pc’en er kontrolleret Bkool simulator slettet og genindstalleret. Ant+ dongle er kontrolleret og den er placeret lige ved siden af traineren på venstre side. Alt blå tand er slukket, antivirus er afindstalleret.
    Lige lidt hjælper det. Lost connection!!
    Anyone med et godt råd…..hjælp!?
    Kenneth

    1. Hej Kenneth,

      “Lost Connection” er det til selve Bkool softwaren eller traineren? Det kunne måske lyde som o det er din internetforbindelse der driller eller halter, prøv evt. med en kablet forbindelse og sørg for at Garmin applikationen IKKE kører på din PC.

      Med venlig hilsen,

      Noel Christensen
      CykelStart.dk

  21. says: Torben

    Ja, æv, jeg oplever også problemer med BKOOL nu – Forbindelsen til traineren ryger hele tiden.
    Den er på et øjeblik, så skriver den “connection unknown” og derefter “connection lost”
    Har lige installeret BKOOL på ny pc da jeg havde samme problem på den gamle PC. Det hjalp ikke.
    Jeg bruger ant+ dongle. Kan sådan en mon gå i udu?
    Og nej – der sidder jo ikke et USB stik på traineren, så den kan ikke forbindes med ledning. Der er jo kun et stik til power og en grøn diode.
    Min kører vist på 3. sæson, den er fra 2015.
    Nogen hjælp at hente?

    1. Hej Torben,

      Det lyder måske mest af alt som om det er din internetforbindelse og “forbindelsen” til Bkool verdenen den er gal med, prøv at smæk et kabel mellem PC og router og se om ikke dette afhjælper problemet evt. Hvis du har kablet internetforbindelse, så prøv:

      – USB Forlængerkabel på ANT+ dongle så den kommer helt tæt på trainer
      – Sluk Bluetooth på telefon, PC og andre enheder i nærheden
      – Sørg for at Garmin Express IKKE kører/er aktivt

      Med venlig hilsen,

      Noel Christensen
      CykelStart.dk

  22. says: Rune Shargawi

    Hej.
    Min Bkool Classic beder mig opdatere firmware med ledning. Hvilken ledning skal man bruge? Ser ikke ud til at være netværkskabel, men et gammeldags telefonstik.

    Mvh. Rune

    1. Hej Rune,

      Jeg har ærligt talt aldrig prøvet den første, altså Classic udgaven, men er dog ret overbevist om at ingen af dem kan opdates via kabel. Hvad står der helt specifikt når den vil opdatere?

      Med venlig hilsen,

      Noel Christensen
      CykelStart.dk

  23. says: Rune Shargawi

    Hej Noel.
    Først siger den:
    “There is a new firmware update (2.04) gor the trainer. Do you want to update it now?”

    Jeg klikker ja.

    Så siger den ” Connect the trainer to the computer using a cable”.

    1. Hej Rune,

      Jeg har søgt på både Youtube og på det store internet, men jeg bliver ikke rigtig klogere, så jeg må melde pas her – måske en af de andre brugere har en ældre enhed og kan hjælpe med en guide til opdatering?

      Med venlig hilsen,

      Noel Christensen
      CykelStart.dk

    1. Hej Rune,

      Jeg så et opslag på den danske Bkool brugergruppe, det ser ud til at der, ved siden af “RJ-11/telefonstikket” er et mini USB eller et USB-B stik. Er der også det på din? mini USB stikket LIGNER et microUSB som bruges til opladning af forskellige smartphones og tablets, men er lidt mere “kantede”.

      Se evt her:
      miniUSB: https://www.av-cables.dk/usb-a-mini-b/usb-kabel-2-0-usb-a-han-mini-b-0-15-m.html
      USB-B: https://www.inkpro.dk/produkter/17502-printerkabel/147254-usb-a-til-usb-b-20-mm-printerkabel-3m-sort-ccp-usb2-ambm-10-32-52/

      Med venlig hilsen,

      Noel Christensen
      CykelStart.dk

  24. says: Klaus Malling

    Hej
    Har ikke brugt min BKool Pro i ca 1/2 år nu, bortset fra lige i dag. Og det gik fint bortset fra at den ikke ville connecte med min iPad. Det løser jeg nok hen ad vejen. Der var dog lige et andet problem som jeg ikke rigtigt kan finde en løsning på. Hvor er alle mine gamle resultater og træningssessioner – med al den statistik der lå bag er de jo stadig interessante og hvor kan man i dag overføre dem til Garmin/Strava/Endomondo

    1. Hej Klaus,

      Har du haft slettet din konto hos Bkool? Ellers bør du kunne finde dem her:
      https://www.bkool.com/bkoolSessionHistory/listCompletedSessions tryk evt. på “Calendar”.

      Du kan godt overfører til Strava eller Garmin, men det er manuelt, en for en – så måske det er for bøvlet? Vil du fremadrettet synkronisere med din Garmin eller Strava konto, så gå til https://www.bkool.com/personalProfile/show og tryk på “Connect with Strava” og “Connect with Garmin” nederst til højre.

      Med venlig hilsen,

      Noel Christensen
      CykelStart.dk

  25. says: allan

    har lige fået en brugt/ næsten ny bkoll smart go
    kan fint parre den med med tlf of computer.
    men nå jeg træder stille og roligt rund køre jeg med ca 35 km/t
    og gir jeg den bare en lille smugle gas løre jeg ca 56 km/t
    og syntes heller ikke jeg mærker modstand

    1. Hej Allan,

      Go modellen kan ikke justere modstanden ift. ruten du kører som ex. Pro’eren, så måske er det her det “går galt”?

      Er modellen parret med din Simulator?

      Med venlig hilsen,

      Noel Christensen
      CykelStart.dk

  26. says: Leif Hansen

    kan ikke se hvor stærkt jeg køre den springer op og ned lige pluseligt køre jeg 37 så køre jeg 27 17 7 og op igen 20 25 38 42 og ned igen har en pro 2 ved du hvad der kan være galt på forhånd tak

    1. says: Annette Hansen

      Hej. Jeg har samme problem som Leif Hansen. Kan ikke se hvor stærkt jeg kører den springer op og ned? Er der nogen der har løsningen på problemet?

      1. Hej begge,

        Det er desværre ikke et “ukendt” fænomen, men Bkool arbejder på bedre stabilitet generelt. Kører du Bluetooth? hvis ja, så prøv evt. med ANT+ der generelt giver et bedre og mere stabilt signal.

        Med venlig hilsen,

        Noel Juul Christensen
        CykelStart.dk

  27. says: Jan Markussen

    Hej
    Jeg har samme problem som Leif Hansen, siden den nye opdatering, viser 45 på cykel computerne og viser 32 på Bkoll´en. der kan gå op til 30 sek. hvor den stadig viser hastighed i bkoll efter hjulet er stoppet med at køre rundt. kan man installer den “gamle” version igen.

    1. Hej Jan,

      Nej desværre ikke, Bkool arbejder hårdt på at sikre bedst mulige stabilitet på platformen, men for mange har det givet en del udfordringer med seneste version – kører du Bluetooth så prøv at skift til ANT+ om muligt, det plejer at fungere noget bedre!

      Med venlig hilsen,

      Noel Juul Christensen
      CykelStart.dk

  28. says: Jens

    Hej når jeg forsøger at opdater min hometrainer via bkool Toolkits finder den ingen ting….hvad gør jeg galt….

  29. says: Jørgen Hnasen

    Hej derinde. Håber i kan bruge dette fra Bkool.
    Mange hilsner
    Jørgen Hansen

    With the latest version released on 9th September, we have made certain changes that ensure everyone -regardless of the trainer that they are using for their sessions- gets the same, realistic Bkool experience when using our Simulator. This means, if you have noticed a certain difference in the wattage and speed since the last update, is due to this change.

    We see this latest improvement as an integral part of our development, and it becomes even more important when Bkoolers are using our simulator to compete in our leagues, group rides and challenges, any advantage that could be gained based on equipment would be unfair for everyone.

    For further information about it, please click the next link: https://support.bkool.com/hc/en-us/articles/360033599731-Improvement-in-simulation-metrics

    However, we are currently analyzing the impact this change has had on our users, to see if there is any issue in the simulation and make the appropriate adjustments.

    We will continue to improve so that these changes are increasingly adjusted to the real power exerted by the users on the trainer.

    Bkool Team
    #TeamUnlimited

  30. says: Jørgen Hansen

    Hej.
    Til Jan og Annette.

    Jeg vil gerne knytte en kommentar til mailen jeg har fået fra Bkool. Se forrige kommentar::
    Uden at være ekspert på området, giver det dog mening det de skriver.
    Jeg forholder mig til det således; Jeg kørte en rute på Bkool og sammenlignede den med samme rute, inden deres opdatering i september. Jeg mener tallene nu er mere realistiske, altså lig mere med virkligheden.

    I er velkommen til at gå ind på min profil Bonden 1958. Ruten: Kalvebod x 2

    1. km/h 37,1 – watt. 235,9 ( før opdatering )
    2. km/h 33,5 – watt 193,5 ( efter opdatering )

    De skriver også at man ikke kan bruge data fra sin Garmin, da den læser direkte fra Traineren.

  31. says: Erik Nielsen

    Efter et års Bkool pause er jeg startet op igen. App’en er nu opdateret på grafik mm. og fungerer uporklageligt på min Ipad air. MEN det går galt når jeg vil vise skærmbillede på fladskærm. Her kan jeg godt med HDMI stik se billedet indtil jeg vil lokke ind på en vilkårlig rute, hvor der så bliver sort skærm. Har forsøgt at ændre op og ned i opløsning på både video og grafik, men uden det har hjulpet.
    Er der andre med det problem og evt. løsning på hvad der skal til.

    vh Erik

  32. says: Nuc

    I can’t connect my bjool connect sport Tomy PC at all uninstalled and reinstalled. Useddifferent USB ports. BT devices are all off. My pc does not have BT anyway. Pop lugged in trainer with a cable to PC. Still nothing. The PC sees the cadence sensorthough. Trainer er is green and clicks every 10 seconds.

    1. Hi Nuc,

      You’re using a ANT+ dongle, right? If the trainer are not detected at all, i would suggest trying another Mac/PC.

      Med venlig hilsen,

      Noel Juul Christensen
      CykelStart.dk

  33. says: Line

    Hej Noel

    Vi har tidligere haft bee cool programmet på vores Mac computer, nu har vi opdateret programmet, men den kommer med fejlmeddelse , hver gang vi starter op, hvad kan det være?
    Vi kan gøre det på telefonen, men skal have det på computeren.
    Håber du kan hjælpe ?

    1. Hej Line,

      Jeg tænker du skal prøve at slette og installere forfra, det kunne virke som om applikationen ikkeer kompatibel med Jeres Mac computere. Hvilken fejl får du?

      Med venlig hilsen,

      Noel Juul Christensen
      CykelStart.dk

  34. says: Line

    Hej Noel

    Tak for svar. Vi har forsøgt at installere og afinstallere mange gange. Men den bliver ved med at melde en meddelse med en masse koder i og så skriver den, at den stoppede uventet ?

    Vh Line

    1. Hej Line,

      Ja det lyder som om Bkool softwaren ikke er kompatibel med den udgave af MacOS du kører – er Mac’en opdateret til seneste udgave og henter i den nyeste software tilgængelig fra Bkool’s website? Ja ikke, så prøv det – ellers tror jeg desværre ikke det vil fungere for nuværende.

      Med venlig hilsen,

      Noel Juul Christensen
      CykelStart.dk

  35. says: Lars

    Hej, forbindelsen mellem Bkool og tablet er ikke konstant, forbindelsen kommer og går, har prøvet at sætte tablet ved siden af Bkool, der er ingen forskel, har også prøvet at fjerne/slukke pc, tlf og andre elektrisks enheder i nærheden, har lige ledes prøvet med iPad.
    HJÆLP.

    1. Hej Lars,

      Det lyder træls, har du forsøgt at opdatere din Bkool hometrainer? Hvilken tablet bruger du, er det Bluetooth eller ANT+? ANT+ er klart mere stabilt, hvis du har mulighed for det.

      Med venlig hilsen,

      Noel Juul Christensen
      CykelStart.dk

  36. says: Lars

    Hej Noel.
    Jeg bruger en Samsung med Bluetooth, jeg vil prøve at opdater Bkool hvis jeg kan finde ud af det.
    Jeg brugte den sidste vinter uden problemer.

    Vh. Lars

    1. Hej Lars,

      Prøv at hente “Bkool Toolkit” som app til din smartphone og opdater den vej. Ellers vil anbefalingen nok være at forsøge at slette app’en og geninstallere og se om det evt. kan løse noget.

      Med venlig hilsen,

      Noel Juul Christensen
      CykelStart.dk

  37. says: Gert Munch

    Hej Noel
    Har haft Bkool simulatoren installeret på PC Windows 10 en uges tid nu. Jeg kører på en Tacx Neo T2 trainer. Fungerer næsten OK, men skærmen opdateres noget rykvis. Er ikke klar over om jeg kan forvente, at det kører smooth.
    Har søgt på, hvordan man laver voice chat, men alt hvad jeg finder om det passer ikke med det jeg kan finde i session settings. Ser ud til at de manualer jeg kan finde er forældede.
    Kan du hjælpe med forklaringer eller brugbare links.
    Mvh. Gert

    1. Hej Gert,

      Er din PC og netforbindelse “gearet” til Bkool og de video/3D-ruter du kører? Se evt. om den overholder mindstekravene.

      Ift. Voicechat må jeg melde pas, det er utrolig længe siden jeg har benyttet Bkool platformen, er overgået 100% til Zwift da det bare kører og man slipper for at bakse med fejlsøgning af forbindelser og software-issues 🙂

      Med venlig hilsen,

      Noel Juul Christensen
      CykelStart.dk

      1. says: Gert Munch

        Hej Noel
        Tak for svaret. Jeg mener nok, at PC’en er kapabel og mit internet kører 100/100 Mbit/s. Jeg bruger Bluetooth og har hørt, at det nogle gange giver problemer. Har ventet på en ANT+ dongle i over en måned nu.
        Jeg har kørt Zwift siden jeg fik min træner sidst i november og det kører 100% problemfrit.
        Jeg er blot ved at prøve de andre platforme af.

        Har prøvet Tacx: Kører lidt i ryk.
        Bkool: Kører meget i ryk
        Zwift: Kører perfekt
        ROUVY: Ikke prøvet endnu
        RGT: Ikke prøvet endnu

        Er spændt på hvordan det vil fungere med ANT+

        Mvh Gert

        1. Hej Gert,

          Ja Bkool kører (normalt) klart bedst med ANT+, men det burde jo også virke fint med Bluetooth!

          Jeg håber det lykkedes for dig.

          Med venlig hilsen

          Noel Juul Christensen
          CykelStart.dk

      1. says: Gert Munch

        Hej Noel
        Undskyld dette spørgsmål. Det blev foranlediget af, at jeg kunne se at mit ovenstående spørgsmål forsvandt fra siden og så blev jeg i tvivl.
        Mvh Gert

  38. says: Torben

    Hejsa! Kan det være rigtigt, at min Sport Connect (den første hvide) ikke længere understøttes af software og kan forbindes til bkools simulator? Så jeg ikke længere kan få simuleret belastning. Synes jeg kan læse mig frem til det, men det virker lidt forkert hvis vi ‘firstmovers/pionerer’ nu står tilbage med en værdiløs ‘smart’træner. Bh Torben

    1. Hej Torben,

      Jeg forstår godt det er træls, omvendt kan man sige at hvis Bkool skal udvikle sig, så er de nødt til at fokusere på de nye hometrainere der er aktuelle pt., istedet for at sikre kompabilitet med ældre hometrainere.

      Den er i hvert ikke på listen over supporterede trainere, så tænker ikke dens dage er talte – desværre.
      https://www.bkool.com/en/compatibility

      Med venlig hilsen,

      Noel Juul Christensen
      CykelStart.dk

  39. says: Lars

    Hej Noel,
    Jeg har løst mine problemer med min forbindelse mellem Bkool og tablet, det var min cykel der gav problemet, den er fyldt med alt mulig gear som køre over bluetooth, som forstyr signalet
    Vh Lars

    1. Hej Lars,

      Super, tak for svar! Din pointe er rigtig god, det kan være en fordel at fjerne alle “forstyrrende” elementer, og slå Bluetooth mv. fra på enheder i nærheden som potentielt kan forstyrre signalet.

      Med venlig hilsen,

      Noel Juul Christensen
      CykelStart.dk

  40. says: Torben Hansen

    Hvordan får jeg Bkool til at parre med min Tacx genius.
    Den finder ikke den trainer jeg har, men en anden, og ingen alternativer.

  41. says: jimmy jeppesen

    hejsa
    jeg kan ikke få mit 3d visning til at virke, har meldt mig på premium men der kommer bare et løb med sort skærm frem når jeg starter den ?? nogle der ved hvad jeg skal prøve ??

Leave a comment
Skriv et svar til AllanCancel comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.